Παρασκευή, 16 Ιουνίου 2017


O Δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου κος Διονύσης Χατζηδάκης συνεχάρει  προσωπικά τον διακεκριμένο ιστορικό  τέχνης κον Λεόντιο Πετμεζά για την θεωρητική προσέγγιση του στην έκθεση :''Η τέχνη ταξιδεύει στον Φλοίσβο'' του Πολιτιστικού συλλόγου ''Το Σκούμπι''  που παρουσιάστηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο ''Φλοίσβος'' του Παλαιού Φαλήρου.
  
Η κριτική για την έκθεση του κυρίου Λεόντιου Πετμεζά.

Με δομή και μορφική δόμηση οι δημιουργοί του πολιτιστικού συλλόγου Το Σκούμπι  στην έκθεση που παρακολουθούμε απόψε εδώ στον πάντα  φιλόξενο χώρο του Δήμου Παλαιού Φαλήρου ταυτίζουν την διαλεκτική συνύπαρξη με την ουσιαστική συνεύρεση των επιμερισμών, τις διατομές με τις παραλλαγές.
Τα περιγράμματα της έντονα νοητής γραμμής πλεύσης που ακολουθούν με  σχηματισμένες φαντασιακές αναπτύξεις  οδηγούν σε μια θεματική συνομοταξία. Εμπνέονται από εικόνες συνδέσεων  που συναντούν την αρθρωτή στελέχωση με ευρηματικότητα .Μέσα από ανεπανάληπτες ανατροπές  η τέχνη τους εμφυσά  πνοή και προσδίδει  ζωντάνια και πλαστικότητα στην λακωνικότητα των πινάκων .
Κάθε ένα από τα έργα  ατομικά περικλείει ένα μικρόκοσμο ευαισθησίας και ένα μακρόκοσμο δεξιοτεχνίας που αποκαλύπτεται στο κοινό και γίνεται ταυτόχρονα υποδοχέας  των φερόμενων καταστάσεων. Η μικρογραφία του κόσμου, του συστήματος, της εναρμόνισης των αντιθέσεων και των ποικίλων φαινομένων της ζωής κυριαρχούν σε αυτές τις εντρυφήσεις  και εδράζονται σε νομοτέλειες και τελεολογίες. Είναι σημεία  διαβάθμισης και αναβάθμισης που ενέχουν  αντικειμενική υφή. 
Με διαχρονικότητα προβάλουν μαγικές ιδιότητες. Οι καλλιτέχνες  εκφράζονται σε διαφορετικά είδη με μια κατεργασία που μορφοποιεί την προσωπική χωρονομική παρέμβαση .Φέρνουν στο φως  μυστικά της φύσης, της ύπαρξης ,της αγιογραφίας και άλλων αποδόσεων προσδίδοντας  μια διαφορετική διάσταση με έναν αρκούντα αισθησιασμό και ενθουσιασμό.Διαθέτουν λεπτούς  χειρισμούς  με ριζοσπαστικότητα και συνειδητή  ολοκλήρωση  που  δικαιώνει απόλυτα το  δέος της έμπνευσης. Οι τεχνοτροπίες που πραγματεύονται  με τρόπο συναρπαστικό  διατυπώνουν  ξεχωριστές απόψεις και αναφορές. Με  απλότητα οι συλλήψεις και οι συνθέσεις ενστερνίζονται κάθε εξέλιξη που  εξυψώνει την πρωτοπόρα  και μεταμοντέρνα δημιουργία. Ωστόσο στέκονται  με σεβασμό   προς τις χάρες της κλασικότητας  και του ρεαλισμού ,της δύναμης και της επιρροής της διείσδυσης στο συνειδητό επίπεδο. Με σαφήνεια αλήθειας, ώριμη ισορροπία προθέσεων, υπομονετική περιέργεια και ακούραστη παρατήρηση βιώνουν την αποστασιοποίηση των προτύπων .


Αγιογραφίες της Μαριλένας Φωκά που ξεχώρισαν στην έκθεση.

Με ακτινοβολία μυστηρίου, μαγεία ,γοητεία και βαρύτητα  προδιαθέτουν το θεατή  να ξεφεύγει από το μονοπάτι της μερικής παρουσίασης και να ενισχύσει το ενδιαφέρον του για την ύπαρξη των ολοκληρωμένων πτυχώσεων. Να στοιχειοθετήσει και να σταχυολογήσει  μεγαλόπνοα την συγκεκριμένη  τεράστια  υπόσταση με στοχασμό  απέναντι στην παραστατικότητα  και στο ιδιάζον ιδιότυπο εικαστικό  περιβάλλον.


Λεόντιος Πετμεζάς

Ιστορικός τέχνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου